Förra veckan lade vi ut en vinkelbrygga på Värmdö

Så här ser det ut medan vi bygger och gör klart bryggan. Ganska rörigt...... Bojflotten använder vi till att lägga ut ankare och spänna kättingar, mm. Den har en bra vinsch som är användbar till väldigt mycket. Det här är en brygga i vinkel (Hopsatt med gummibalk i skarven), den har fyra pollare, samt ska få två båtbommar.
Här är det färdigt!!! Det blev jättefint. Grannen kom över och han funderar allvarligt på att köpa en likadan. Det är så kul när folk blir glada!
 
När vi sjösatte den här bryggan var det vid en öppen ramp där det även fanns lite båtplatser. Det kom ner en herre och sade att vi så gärna fick använda rampen, det är bara roligt att den kommer till glädje. Då blev vi så glada, det värmer väldigt mycket när folk är generösa och vänliga. Vi gick och myste i flera timmar, ända tills nästa herre kom förbi.
Han var JÄTTEARG!! Han sa att vi var tvungna att plocka bort alla saker direkt, att vi inte hade lov att använda rampen, att vi utnyttjar saker vi inte har rätt till, med flera otrevligheter. Det gjorde oss väldigt ledsna och nedslagna. Vi behöver ju kunna utföra vårt jobb, och det är inte så roligt när folk inte är välvilligt inställda.
Till saken hör att det inte fanns något som helst anslag om vem man kunde vända sig till, vem som förfogade över rampen, eller att den var privat. I så fall hade vi självklart kollat upp läget innan vi använde det stället.
 
Men tänk att man blir så väldigt påverkad av hur man blir bemött......

Nu var det ett tag sen......

Det beror på att vi haft så väldigt fullt upp, och det fortsätter som det ser ut just nu resten av hösten.
 
Vi har bytt betongleverantör. Den förra hette Skanska, och det var inget vidare företag att jobba med. Vi har köpt betong av dem sedan 2009, och nu blev det av att byta.
 
Vad är det som inte fungerar? Det ENDA som har fungerat kan vi säga är tidpunkt för leverans, och det har varit väldigt proffsiga chaufförer för det mesta.
 
Det som inte fungerat är främst deras säljavdelning och administration. Man får inte tag i säljaren, man får inga prisuppgifter vad betongen kommer att kosta, fakturorna (om de överhuvudtaget kommer inom 3 månader) är alltid mycket felaktiga. Det tar lång tid att få dem korrigerade. Betongen innehåller helt plötsligt stora stenar.......
 
I år, när vi till slut fick ett pris på våra köp, så hade de plötsligt höjt våra priser med över 30% per kubikmeter!!! Utan att förvarna eller kontakta oss och förklara att "tyvärr är vi tvungna att göra en större prisjustering". De förklarade bara att det är priset vi får betala. Vår slutsats blev då att Skanska är helt ointresserade av att ha oss som kund, och då ska de slippa ha oss som kund.
 
Vi hoppas det funkar bättre med nästa leverantör, som är Betongindustri. Leveranserna har funkat hittills, men fakturorna var såklart helt uppåt väggarna. Vad är det för bransch, den där betongindustrin?