Förberedelser inför mässan..... Allt för sjön 2009!

Vi håller som bäst på att planera hur vår monter ska se ut, vi packar våra mäss-saker, bygger lite nytt till montern, och på onsdag tänkte vi flytta in i montern i C-hallen, C19:01. Där håller vi till för tredje året i rad! Vi älskar båtmässan, och det är jätteroligt att bygga upp montern, för att sedan kunna träffa många olika personer!  Varmt välkomna att hälsa på oss under båtmässan!!!

Nu är vi mestadels på verkstan!

Eftersom isarna ligger är vi inne på verkstan och förbereder vårsäsongen. Vi tillverkar olika beslag och kapar virke bla. Sen måste ju beställningar göras inför våren, vi räknar på ett antal offerter och underhåller våra olika maskiner etc. Den som trodde att inget finns att göra på ett bryggföretag på vintern,.... trodde fel!

Annars har vi ett antal jobb som väntar, så hade inte isen legat, hade vi fått åka ut på dem.

Vår filosofi - och varför är vi inte alltid billigast?

På Timbobryggan värdesätter vi hög kvalitet på våra produkter samt hög service till våra kunder. För oss är nöjda kunder inte bara en klyscha. Vi kan erkänna att det är svårt att driva en verksamhet utan att någon enda kund blir missnöjd, men vi har det som en uttalad målsättning i vårt dagliga arbete.

Hur uppnår vi hög kvalitet?

-     vi tillverkar själva merparten av våra produkter. Beslagen som sitter i ex.vis. bryggmoduler och i badbryggor, våra landgångsupphängningar etc. tillverkar vi och detta gör att vi får kontroll över material och tillverkningsprocess.

•-          vi köper in vårt material från svenska leverantörer som vi oftast har haft en lång relation till. Det gör att riskerna för missförstånd och annat minskar, samt att leveranstiderna kortas.

•-          vi lyssnar på feedback från kunder och har som målsättning att ständigt utveckla våra produkter

•-          då vi tillverkar själva får vi mycket stora möjligheter till individuella anpassningar.

•-          det är samma personer som beställer material, bygger och tillverkar samt levererar, varför vi direkt kan fånga upp eventuella problem.

•-          Timbobryggan har funnits under lång tid, och vi har sett hur våra produkter fungerar i verkligheten.


Hur uppnår vi hög servicegrad?

•-          vi är två ägare till företaget, och vi har kontroll över samtliga processer i företaget. Vi gör allt från inköp, tillverkning, försäljning till administration och marknadsföring. Vi upptäcker direkt när något inte fungerar. Vi kan inte säga att tyvärr är Olle sjuk idag, och vi kan inte skylla ifrån oss på någon annan.

•-          Vi är övertygade om att nöjda kunder är mycket viktigt för vår överlevnad på lång sikt, och vi lägger därför stor vikt vid att besvara frågor, att ge våra potentiella kunder och blivande kunder ett bra och kompetent bemötande och den information som önskas. Givetvis tar vi också ett ansvar för eftermarknaden.

•-          För att uppnå tillräckligt god service, är det också viktigt med god planering och att inte åta sig för mycket på en gång. Det är anledningen till att vi ibland hellre säger nej till ett jobb, eller att vi får göra det längre fram. Det kan också vara anledningen till att vi ibland får avstå att lämna en offert.

•-          en god kvalitet på våra produkter bidrar också till att våra kunder blir nöjdare, eller hur?


Varför är vi inte alltid billigast?

Ovanstående målsättningar bidrar till att vi inte har möjlighet att alltid vara billigast. Självklart försöker vi lämna offerter som är konkurrenskraftiga prismässigt. Om vi vill ligga lägst i pris så kan vi göra avkall på många faktorer, i tillverkningsprocesser, i materialval, i vårt bemötande av kunder. Men vi vill inte jobba på det sättet. För oss är det viktigt att kunna stå för vår produkt, och att den ska hålla under lång tid. För oss är det viktigt att våra kunder kan känna sig nöjda på lång sikt, och det går inte alltid att förena med marknadens lägsta priser.