Garanti när den är som bäst

Vi vill gärna marknadsföra oss som ett företag som tar ansvar när det inte går som det ska, och vi brukar sträcka oss rätt långt när det gäller garantier. När vi nu har ett exempel på det så vill vi gärna berätta.
 
Vår garanti gäller två år. Men, vi vill ju leverera långsiktigt hållbara lösningar. Därför brukar vi göra så gott vi kan även om garantitiden har gått ut och det är uppenbart att lösningen vi gjort eller produkten vi levererat inte håller måttet till fullo. Om vi inte gör det helt gratis, så brukar vi ändå försöka kunna jämka på priset, t.ex bjuda på arbetet.
 
Det här gäller en helbetongbrygga som vi levererade 2007. Redan efter några år påpekade kunden att det var sprickor i betongen. Nu är det så att mindre sprickor inte har betydelse för hållbarheten, och det uppstår många gånger mindre sprickor i betongen. I det här fallet gjorde vi dock bedömningen att vår kund är inte nöjd med det vi levererat, och att sprickorna är så pass stora att vi delvis kan ge honom rätt, även om de inte minskar bryggans livslängd. Sagt och gjort, vi har bytt ut vår kunds brygga.
 
Nu är det sällan vi behöver göra garantijobb. Vi måste göra en bedömning från fall till fall, och kan inte acceptera allt som sagt, men vi ÄR villiga att gå rätt långt, och vi tror att vi är ganska generösa jämfört med våra konkurrenter.

Såhär nästintill fånigt vackert var det när vi puttade ut bryggan från Gräddö Marina. Stort tack också till Gräddö Marina där vi fick sjösätta pontonen, och där de alltid är så trevliga mot oss! Tyvärr blev det ingen bild när vi var klara, för då var det kolmörkt!!!